X
تبلیغات
art - آثار هنرمندان جهان

art

نقاشی های رمانتیک هیتلر دیکتاتور قرن بیستم

نقاشیهای رمانتیک هیتلر دیکتاتور قرن بیستم +تصاویر!!

او که مجبور بود در خیابانها زندگی کند، هروقت سرخورده و بی‌پول می‌شد نقاشیهایش را به توریستها می‌فروخت و پولها را برای...

همه هیتلر را به عنوان سردمدار قتل و جنایت می‌شناسند. اما تعداد کمی ‌از مردم می‌دانند که او نقاشیهای خیلی زیادی هم کشیده و بیشتر روی گلها، کلیساها و کشورها تمرکز می‌کرده است.
هیتلر، دیکتاتور شکست خورده در جنگ جهانی دوم، نقاشیهای رنگ روغن و آبرنگ خیلی زیادی خلق کرد. علاوه بر کشتن ده‌ها میلیون نفر از مردم، مثل کشتار دسته جمعی شش میلیون یهودی، هیتلر عادت داشت گلها و کلیساها را به عنوان مدل نقاشی خود انتخاب کند.!

رزها
 
نقاشی هیتلر
  
هیتلر قبل از اینکه درگیر سیاست شود چندین بار برای وارد شدن به آکادمی ‌هنرهای زیبای وین تلاش کرده و به آینده کار هنری‌اش امیدوار بود. او که مجبور بود در خیابانها زندگی کند، هروقت سرخورده و بی‌پول می‌شد نقاشیهایش را به توریستها می‌فروخت و پولها را برای غذا خوردن در رستوران خرج می‌کرد.
 
کلیسای جامع در وین
 
نقاشی هیتلر

اعتبار و اصل بودن نقاشیهای هیتلر اغلب به راحتی قابل تشخیص نیست؛ چرا که او به ندرت نقاشیهایش را امضا و یا اسم و تاریخ را در آن می‌نوشت. دوستش Reinhold Hanisch، نقاشیهای جعلی هیتلر را در زمان سلطنتش در آلمان می‌فروخت و طوری عمل می‌کرد که هیتلر نمی‌توانست کارش را ثابت کند. وقتی هم که هیتلر جوان بود او را مجبور می‌کرد هر رزو یک نقاشی بکشد و با این کار خسته کننده ترتیبی می‌داد که خوراک و غذای جفتشان تامین شود.
 
نمونه ای از امضای هیتلر
 
امضای هیتلر

 
نمونه ای امضای جعلی هیتلر
 
امضای جعلی هیتلر


مریم مقدس همراه با عیسی مسیح

 
نقاشی هیتلر

نقاشی مریم مقدس و کودک هیتلر باعث جنبش و شور زیادی در بین مسیحیان شد. هیتلر خودش هم مسیحی بود، اما او مسیحی‌ای بود که بدبختی و فلاکت زیادی را در خلال جنگ جهانی دوم به همراه آورد. او مسئول مرگ شش میلیون یهودی و مردمی ‌با فرقه‌های مذهبی دیگر بود.

از سری نقاشیهای هیتلر که نشان دهنده اماکنی است که از سراسر اروپا کشیده است
 
نقاشی هیتلر
 

هیتلر از مکانهایی که دیدن می‌کرد نقاشیهای زیادی می‌کشید. با اینحال او نقاشیهای زیادی در اندازه کارت پستال از کلیساها و اماکن معروف تهیه می‌کرد که توریستها خیلی خوب با این نقاشیها آشنا بودند
 
 
نقاشی هیتلر

او سبکهای مختلفی را تجربه کرد؛ از کار با رنگ روغن تا آبرنگ که این موضع تحقیق درباره اصل بودن نقاشیهای او را مشکل می‌سازد. درحقیقت گفته شده  تعداد زیادی از نقاشیهای هیتلر که قبلا فروخته شده ممکن است جعلی باشند.
 
آرامش و امنیت خاطر صلح جویانه که در نقاشیهایش به تصور کشیده شده، کاملا با وحشیگری و جنایات او در جنگ جهانی دوم متضادند. او شاید تنها کسی باشد که این سئوال را در ذهن ما ایجاد می‌کند: آیا مردی که نقاشیهای رنگارنگ از گلها و کلیساها می‌کشد، می‌تواند مسئول مرگ انسانهای بی گناه زیادی باشد؟!
 
نقاشی هیتلر

 خانه رنگی (آبرنگ)
امضای هیتلر قسمت پایین و سمت چپ
قیمت: 17.999.99 دلار
نقاشی هیتلر
 
قیمت: $27,999.99
 
نقاشی هیتلر
پل
نقاشی سیاه قلم از یک  پل
امضای هیتلر با علامت اختصاری A.H در قسمت پایینی سمت چپ نقاشی
 قیمت این نقاشی 17,999.99  دلار است و هنوز فروخته نشده.
 
 نقاشی هیتلر
 

نامه ای با امضای اصل و مربوط به جنگ جهانی دوم ضمیمه این نقاشی بوده و در آن نامه هم ذکر شده که نقاشی اثر ادولف هیتلر رهبر نازی‌های آلمان و در سال 1913 کشیده شده است.
چنین نقاشیهایی همراه با ضمیمه کاغذی متعلق به رایش سوم اصل بودن نقاشی را می‌رساند و بسیار نادر است.
 
نقاشی هیتلر

عنوان: گلهای ارکیده سفید
نقاشی هیتلر
 
سد قدیمی
$22,999.99
 
نقاشی هیتلر
 منبع:سیمرغ
+ نوشته شده در  شنبه 1388/07/11ساعت 23:22  توسط ماتیلدا  | 

نقاشی های عجیب اما باور کردنی!!!

نقاشی های عجیب اما باور کردنی

جولین بیور نقاشی است که با تکنیک نقاشی با گچ تصاویر سه بعدی بروی کف خیابان می کشد ،او از سال 1990مشغول به کشیدن این تصاویر سه بعدی است

  جولین بیورJulian Beever

یکی از نقاشانی است که  با تکنیک نقاشی با گچ تصاویر سه بعدی بروی کف خیابان می کشد ،او از سال 1990مشغول به کشیدن این تصاویر سه بعدی است این تصاویر  فقط هنگامی که از زوایای درست دیده شوند به شکل سه بعدی دیده می شود .این سبک او بگونه ای یک حقه تصویری است.او همچنین استاد نقاشی در روی سقف یا دیوار به سبک رنگ وروغن است.همچنین در زمینه کلاژ نیز مهارت دارد.او در کشورهای زیادی از جمله بریتانیا،فرانسه ، آلمان ،استرالیا، دانمارک ،اسپانیا،ایالات متحده آمریکا و برزیل کار کرده اند.او در 29 ژانویه 2006به مناسبت جشن سال نو چینی ها در محله چینی بریمنگام نقاشی از اژدها ی چینی به اندازه 3 متر در 3 متر کشیده است . این نقاشی سه روز طول کشید. bbc  طی اقدام جالبی در طی مراحل نقاشی همراه هنرمند بود و از مراحل کار او طی سه روز عکس برداشت تا شرایط سخت کار در هوای سرد و مشکلات ناشی از آن را نشان دهد.
.
 
 
 
 
 

سبک کار او نقاشی با گچ است و این تکنیک محدودیت هایی زیادی دارد از جمله مهمترین آنها آ ب و هوا است  معمولا سه روز طول میکشد تا نقاشی اش پایان گیردو اگر در این بین باران ببارد تمام تلاشهای او نقش بر آب می شود.به گفته خود او باریدن باران به این معنی است که من برای هیچ زحمت کشیدم . اما من کار را بگونه ای تحت کنترل می گیرم که این مشکل پیش نیاید.

به گفته خود او مهمترین بخش کار او گرفتن عکس از کار پایانی است.

او معتقد است که هنر متعلق به همه اقشار مردم است بخصوص برای کسانی که به گالریهای هنری نمی روند.و هنر نباید محدود به گالریها و کتابها شود
.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
+ نوشته شده در  شنبه 1388/07/11ساعت 21:55  توسط ماتیلدا  | 

گزارش تصویری مشهورترین آثار ون گوگ

گزارش تصويرى مشهورترين آثار ون گوگ

مجموعه گردآوری شده در وین، بزرگترین نمایشگاه آثار ون گوگ، نقاش تابلوی مشهور "گلهای آفتابگردان" ظرف 18 سال اخیر است اما این نخستین بار در طول...
 
 
وین پایتخت اتریش از جمعه شاهد گشایش نمایشگاهی از آثار "ون گوگ"، نقاش و طراح معروف هلندی با عنوان "طرح نقاشی" در موزه البرتینا بوده است كه در آن 51 تابلوی نقاشی و 89 طرح از آثار او از همه نقاط جهان جمع آوری شده است. 
 
ون گوگ در آخرین روزهای عمر خود، پیش از آنكه با شكلیك گلوله به سینه‌اش در سال 1890 به زندگی خود خاتمه دهد، چند تابلوی معروف نقاشی را كشید. "اوور – سور – واز" ، "مزرعه تریگال" و "باغ دوبینیی" از جمله آثار مشهور او در این روزها است.
پس از دو سال زندگی در پاریس، "شهر نور"، ون گوگ به "آرل " در جنوب فرانسه رفت تا شناخته‌ترین و ارزشمندترین بخش از آثار زندگی هنری خویش را تولید كند. او در آنجا به كشیدن طرحهایی آهنگین و پویا با مداد از راهها و مزارع پرداخت كه اكنون به عنوان مجموعه ای از كارهای خصوصی او شناخته می‌شود. 
دومین مرحله از زندگی هنری ون گوگ از سال 1886 در پاریس آغاز می‌شود كه در آن، رنگ نقره ای نقش اول را در آثارش ایفا می‌كند و او را در كسوت امپرسیونیستها مطرح می‌سازد. او در این مرحله، سبك رئالیسم را كه در آثار نخستین او جلوه گر بود، كنار می‌گذارد. ون گوگ در این دوران، از پنجره آپارتمانش در "مونت مارت" پاریس ، پلها و قایقها را در رود سن و برخی، پرتره‌های شخصی را به تصویر كشید.
 نمایشگاه از طریق آثار گردآوری شده تلاش می‌كند حاصل كار ون گوگ را در طول 27 سال به نمایشگاه بگذارد. او در نخستین آثارش در فاصله سالهای 1883 تا 1885 به زندگی در مزرعه توجه می‌كند و تابلوهایش به نشان دادن فعالیتهای روستاییان، مناظر محلی و به ویژه، چهره كارگرانی كه مشقت و سختی كار را در شرایط اجتماعی مزارع هلند تحمل می‌كنند، اختصاص دارد. از جمله آثار او با مداد، "پیرزنی با كلاه" و "آسیاب آبی در گنپ" شهرت بسیار دارد. 
ون گوگ در سطح جهان به عنوان نقاشی مشهور است كه در آثار خود به وفور از رنگهای زرد و لیمویی بهره برده و با كشیدن طرحهای زیبا با مداد به یك نقاش منحصر به فرد در جهان تبدیل گشته است. 
میزان بیمه تابلوهای این نمایشگاه مبلغ سه میلیارد یورو برابر با چهار میلیارد و 334 میلیون دلار تعیین شده است.
مجموعه گردآوری شده در وین، بزرگترین نمایشگاه آثار ون گوگ، نقاش تابلوی مشهور "گلهای آفتابگردان" ظرف 18 سال اخیر است اما این نخستین بار در طول 50 سال گذشته است كه اتریش چنین نمایشگاهی را برگزار می‌كند.
 
 
 
 
 تابلو "اوور – سور – واز"
 
 
 
 اتاق خواب
 
 كافه در شب
 
گلهای آفتابگردان 
 
تابلوی مزرعه گلهای آفتابگردان
 
طبیعت بی جان 
 
 درو در گندمزار

 
 پرتره نقاش
 
شب پرستاره 
 
 
 
 
 
گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
منبع: جام جم آنلاين
+ نوشته شده در  شنبه 1388/07/04ساعت 20:54  توسط ماتیلدا  | 

لئوناردو داوینچی

Leonardo_da_Vinci

مجسمه یادبود لئوناردو داوینچی، فلورانس

لئوناردو داوینچی ( متولد۱۵ آوریل ۱۴۵۲ - وفات ۲ مه ‌۱۵۱۹) از دانشمندان و هنرمندان ایتالیایی دروه رنسانس است.داوینچی در رشته‌های معماری، موسیقی، کالبدشناسی، اختراع، مهندسی، تندیسگری، نقاشی و هندسه شخصی برجسته بود.داوینچی را کهن‌الگوی «فرد رنسانسی» دانسته‌اند. او شخصی بود بی‌نهایت کنجکاو و بی‌نهایت خلاق بود.

بیشتر معروفیت او نقاشی‌های شام آخر و مونا لیزا است...


لئوناردو داوینچی در سال ۱۴۵۲ در یک روستای توسکانی زاده شد. او را به شاگردی به آتلیه‌ای در فلورانس فرستادند تا نزد آندرئا دل وروکیو(۱۴۳۵-۱۴۸۸) که نقاش و پیکرتراش بود، آموزش ببیند. وروکیو شهرت عظیمی داشت، یعنی آنچنان شهرتی که شهر ونیز ساخت بنای یادبود بارتولومئو کولئونی را به او واگذاشت. کولئونی سرداری بود که بیش از دلاوریهای نظامی، از جهت اعمال نوعدوستانه خود حق بر گردن مردم ونیز داشت.

در آتلیه‌ای که قابلیت ساخت چنین شاهکارهایی را داشت، لئوناردوی جوان محققا می‌توانست چیزهای زیادی بیاموزد. بدون شک در آنجا با رموز فنی کارهای ریخته گری و کارهای فلزی آشنا شده و آموخته‌است که چگونه با مطالعه و مشاهده دقیق مدلهای برهنه و پوشیده، تابلوها و تندیس‌هایی را پدید آورد. او همچنین به پژوهش درباره گیاهان و جانوران مختلف پرداخت تا بتواند از آنها در تابلوهایش استفاده کند؛ فزوده بر آن، دانش گسترده‌ای در باره نورشناسی، ژرفا نمایی و استفاده از رنگها کسب کرد. چنین آموزشی کافی بود که از هر نوجوان با استعداد دیگری هنرمندی برجسته بسازد، و در واقع شمار زیادی از نقاشان و پیکر تراشان خوب از هنر آموزان آتلیه موفق وروکیو بودند. ولی لئوناردو بسی بالاتر از یک نوجوان با استعداد بود. نابغه‌ای بود که ذهن توانایش تا زمان باقی است آدمیان فانی را به اعجاب و ستایش وا خواهد داشت. خوشبختانه از دامنه وسیع آفرینش گری ذهن لئوناردو اطلاعاتی در دست است، زیرا شاگردان و مریدانش، دفاتر پیش طرح‌ها و یادداشتهای او را به دقت برای ما حفظ کرده‌اند، دفاتری با هزاران صفحه مملو از نوشته‌ها و طراحی‌ها و گزیده کتابهایی که می‌خوانده، و پیش نویس کتابهایی که قصد نگارششان را داشته‌است. هر چه بیشتر از این اوراق را بخوانیم کمتر دستگیرمان می‌شود که چگونه آدمیزاده‌ای توانسته‌است در همه آن حوزه‌های گوناگون پژوهشگری، به کمال برسد و در تقریبا همه آنها خدمات ارزنده و مهمی انجام داده باشد.  

 مونالیزا

 MONALIZA

آثار داوینچی اغلب دارای رمز و راز خاص خود هستند که همین امر باعث شهرت بیشتر داوینچی شده است. مشهورترین اثر داوینچی مونالیزا یا لبخند ژکوند است درباره این نقاشی نکات زیادی گفته شده است از جمله :

*آغاز به کار داوینچی برای کشیدن این تابلو در سال ۱۵۰۳ بود و تا ۱۵۰۷ اتمام آن به طول انجامید . (همین یک نکته کافی است که به اهمیت این نقاشی برای داوینچی پی برده شود)

*شیوه ای که لئوناردو در ترسیم چشمان مونالیزا به کار گرفته باعث می شود تا شما از هر زاویه ای که به نقاشی نگاه کنید چشمان مونالیزا را متوجه خودتان ببینید .

*لبخند خفیفی که بر لبان مونالیزا است تنها در صورتی دیده می شود که شما به هر جایی از نقاشی  غیر از لبان مونالیزا نگاه کنید و به محض خیره شدن به لبان مونالیزا این لبخند به کلی  ناپدید می شود

*طرز نشستن مونالیزا (که آرنج دست چپ را بر دسته صندلی قرار داده و کف دست راست را بر مچ دست چپ )هنوز هم یکی از ژست های محبوب عکسان است

*پلی که در پس زمینه  پشت شانه چپ مونالیزا دیده می شود هنوز هم به عنوان یکی از جاذبه های شهر بورونو پذیرای توریست هاست 

* آرواره های مونالیزا مردانه است و این حدس زده می شود که لئوناردو چهره خودش را به تصویر کشیده است.

 

*در این نقاشی دستهای مونالیزا  متورم است به اعتقاد برخی این امر  دلیل بر آبستن بودن مونالیزا است

حلقه ای در دستان مونالیزا وجود ندارد تا نشان دهد که او متاهل است .

جای خالی مونالیزا بر روی دیوار، لوور

در ۲۱ اوت سال ۱۹۱۱ تابلو مونالیزا توسط یک دزد ایتالیایی دزیده می شود و به ایتالیا آورده می شود. پس از گذشت دو سال این تابلو در زادگاه خود یعنی فلورانس دیده می‌شود و پس از انجام برخی فعالیت‌های اداری و قانونی تابلو دوباره به لوور بازگردانده می‌شود.
در سال ۱۹۵۶ شخصی اقدام به پاشیدن اسید به قسمت پایینی تابلو نمود که مرمت آن سال‌ها به طول انجامید. در دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی شهرهای نیویورک، توکیو و مسکو میزبان این تابلو بودند

 

تابلوی شام آخر

شام آخر یکی از دیوارنگاره‌های لئوناردو داوینچی ایتالیایی است. 

این اثر هنری نشانگر صحنه‌هایی از شام آخر روزهای پایانی عمر مسیح است آنطور که انجیل به آن اشاره کرده‌است. این نقاشی بر پایهٔ کتاب یوحنا، باب ۱۳ آیهٔ ۲۱ است آنجا که مسیح می‌گوید که یکی از ۱۲ حواری اش به وی خیانت خواهد کرد. این نقاشی یکی از مشهورترین و بازارش ترین نقاشی‌های جهان است، که بر خلاف بسیاری از نقاشی‌هایی از این دست قابل مالکیت شخصی نیست چرا که به آسانی نمی‌توان آنرا جابجا کرد.این نقاشی سراسر یک دیوار تالار مستطیل شکلی را می پوشاند که سالن غذاخوری صومعه سانتا ماریا دله گراتسیه در شهر میلان بوده است.

 

لئوناردو داوینچی موقع کشیدن تابلو شام آخر دچار مشکل بزرگی شد:
می بایست نیکی را به شکل عیسی و بدی را به شکل یهودا یکی از یاران عیسی که هنگام شام تصمیم گرفت به او خیانت کند، تصویر می کرد.کار را نیمه تمام رها کرد تا مدل های آرمانی اش را پیدا کند.
روزی دریک مراسم, تصویر کامل مسیح را در چهرة یکی از جوانان یافت.
جوان را به کارگاهش دعوت کرد و از چهره اش اتودها و طرح هایی برداشت. سه سال گذشت.
تابلو شام آخر تقریباً تمام شده بود ؛ اما داوینچی هنوز بری یهودا مدل مناسبی پیدا نکرده بود…کاردینال مسئول کلیسا کم کم به او فشار می آورد که نقاشی دیواری را زودتر تمام کند.
نقاش پس از روزها جست و جو , جوان شکسته و ژنده پوش مستی را در جوی آبی یافت. به زحمت از دستیارانش خواست او را تا کلیسا بیاورند , چون دیگر فرصتی بری طرح برداشتن از او نداشت.
گدا را که درست نمی فهمید چه خبر است به کلیسا آوردند، دستیاران سرپا نگه اش داشتند و در همان وضع داوینچی از خطوط بی تقوایی، گناه و خودپرستی که به خوبی بر آن چهره نقش بسته بودند، نسخه برداری کرد.
وقتی کارش تمام شد گدا، که دیگر مستی کمی از سرش پریده بود، چشمهایش را باز کرد و نقاشی پیش رویش را دید، و با آمیزه ای از شگفتی و اندوه گفت: من این تابلو را قبلاً دیده ام!
داوینچی شگفت زده پرسید: کی؟!
گدا گفت: سه سال قبل، پیش از آنکه همه چیزم را از دست بدهم. موقعی که در یک گروه همسرایی آواز می خواندم , زندگی پراز رویایی داشتم، هنرمندی از من دعوت کرد تا مدل نقاشی چهرة عیسی بشوم!
می توان گفت: نیکی و بدی یک چهره دارند ؛ همه چیز به این بسته است که هر کدام کی سر راه انسان قرار بگیرند.



منبع:takraghami.persianblog.ir

+ نوشته شده در  جمعه 1388/07/03ساعت 21:22  توسط ماتیلدا  |